Ik sluit mij aan bij de beweging: ‘de allochtoon moet oprotten’. Maar, aan wie behoort het huis dat Nederland heet?

Na een openbaring ben ik blij dat ik nu inzie dat wij allochtonen moeten oprotten. Ik heb daarom mij meteen aangesloten bij de Nederlandse Soevereine partij voor Democratie (voortaan: NSDP) met als doel onNederlandse praktijken via de democratische weg te ruimen. Nu imponerende en gezaghebbende opiniemakers zoals Annabel Nanninga, vinden dat allochtonen een gevaar vormen voor de Nederlandse eigenheid, kan ik zelf er niet meer omheen draaien. De allochtoon moeten oprotten.

Ik geef toe dat wij (voortaan: allochtonen) via geheime plannen aan de Afrikanisering en de islamisering van de Nederlandse cultuur toe zijn. Niet voor niets dat wij Zwarte Piet als fenomeen en kerst als traditie ter discussie stellen. Daar tegenover eisen wij de erkenning van de trans-Atlantische slavenhandel als misdaad tegen de menselijkheid. Uiteraard introduceerden wij ook barbaarse praktijken zoals het Kwaku-Festival, het Suikerfeest en halalexplosies in supermarkten. Daarnaast zien we haatbaarden als paddenstoelen uit de grond schieten, zelfs bij hipsters in Amsterdam-Oost, allemaal onze schuld.

Arbeidsmigratie en het slavernijverleden zijn mythes die weinig verklaringskracht hebben over en voor ons lot in Nederland. Iedereen weet dat het verleden geen invloed op het heden heeft. Onze voorouders zijn hier naar toe gekomen of zijn hier geboren, niet omdat ‘originele’ Nederlanders daar een bijdrage aan hebben geleverd, maar puur om het feit dat zij op een moedwillige kruistocht waren tegen de Nederlandse identiteit. Het enige wat ons interesseert is dan ook het zaaien van haat, destabiliseren van de samenleving en Henk en Ingrid het leven zuur maken.

Zo heb wij ons jaren tegen Zwarte Piet verzet en niet ingezien dat deze figuur al meer dan duizend jaar bestaat. Hoe konden wij als respectloze allochtonen niet inzien dat Nederland al duizenden jaar geleden bestond en dat er toen al een witte Katholieke bisschop leefde die samen met zijn knecht papernoten aan kinderen uitdeelden die onschuldig vrolijk zongen ‘ook al ben ik zwart, ik meen het goed?’

Ik beken. Al die jaren heb ik in een leugen geloofd en ik zal voortaan mijn standpunt over bijvoorbeeld Zwarte Piet drastisch wijzigen. Ik zal voortaan accepteren dat de Nederlandse identiteit niet kan bestaan als Zwarte Piet verdwijnt. Sterker nog, ik zal er ook voor pleiten dat Zwarte Piet op de Nederlandse vlag komt te hangen. Ik zal vooral zwijgen over de taalverloedering en de polarisatie van diverse ‘bevolkingsgroepen’ en gebrek aan onderlinge verbinding. Ik zal iedere poging om tradities via een lijst te beschermen ondersteunen. Daarnaast zal ik er alles aan doen om er voor te zorgen dat men in Nederland het woord ‘neger’ ongegeneerd blijft gebruiken.

Ik heb mezelf ook wijs gemaakt dat Nederland bestond uit diverse ‘bevolkingsgroepen’ die allemaal gelijk zouden moeten zijn. Ik was naïef. Hoe kon ik niet inzien dat er sowieso een verschil bestaat tussen mensen? Hoe kon ik het in mijn hoofd halen om te beweren dat een ieder die in Nederland verblijft gelijkwaardig behandeld dient te worden, zoals de grondwet het voorschrijft? Had ik niet naar de minister-president kunnen luisteren, die vond dat Mohammed eenmaal minder rechten heeft dan Jan, en mijn bek gewoon houden? Waarom heb ik niet in kunnen zien dat het volkomen normaal is om iemand op basis van zijn huidskleur, achtergrond of naam, in Nederland, niet uit te nodigen voor een stageplaats? Waarom heb ik al die jaren geroepen dat jongeren met migratieachtergrond ook het recht op een baan hebben terwijl ze eigenlijk veel crimineler zijn dan ‘Nederlanders van origine’?

De evangelie van verbinding
Wie houdt wie voor de gek? Is Nederland af op het moment dat een grote groep zonder onderbouwing beweert dat de multiculturele samenleving mislukt is? Of, is Nederland in beweging op het moment dat iedereen leeft met de constatering dat wij in dynamische tijden leven die innovatieve sociale oplossingen nodig hebben? Is het oprotten van allochtonen de oplossing op het moment dat ze in iets geloven, dat ons niet bevalt of op het moment dat ze een standpunt verkondigen die onze neutraliteit ter discussie stelt?

Wat de reden ook mag zijn voor het verschil tussen ‘allochtoon’ en ‘autochtoon’, is het nu meer dan ooit tijd om over verbinding te hebben. Door ongemakkelijke gesprekken aan te gaan en iedereen in zijn waarde te laten, kan Nederland vanuit een positieve houding weer verder worden gebouwd. Nederland is een huis met diverse inwoners. Het zou ontzettend jammer zijn als sommige bewoners het huis moeten verlaten, omdat zij vinden dat zij ook het recht hebben op een warm bed in dat huis.

Wij zijn hier. In dit huis dat Nederland heet.


Meer opinies? Like ons dan op facebook en volg ons op twitter.


Yellah, deel a mattie
Kiza Magendane
Kiza Magendane is student politicogie en internetpublicist. Hij komt uit het hart van Afrika (Congo) en woont sinds 2007 in Nederland. In Amsterdam en Elders in Nederland houdt hij zich bezig met de zoektocht naar de Nederlander en daar schrijft hij een boek over.

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in