Afgelopen maandag heeft Achmed Akkabi voor veel oproer gezorgd op twitter. De acteur tweette dat hij het nieuwe gezicht van de Albert Heijn commercials is.

Foto © ANP

Nu Harry Piekema bekend heeft gemaakt na 10 jaar en 153 commercials te stoppen als de ‘Manager van Albert Heijn’, kondigde Albert Heijn aan met vernieuwing te komen in haar campagne. Wat deze vernieuwing zal worden, is nog niet bekend. Dat maakt de supermarktketen volgend jaar pas bekend.

Als reactie op het vertrek van Piekema twitterde Achmed Akkabi, die een bijrol als Rachid de vakkenvuller heeft gehad in een groot aantal commercials, dat hij het een logische stap vindt dat de vakkenvuller Rachid gepromoveerd wordt nu meneer van Dalen met pensioen gaat.

Zal na alle ophef, retweets, gedeelde artikelen en alle aandacht die zijn tweet heeft gekregen het misschien toch gebeuren, dat we een allochtone Albert Heijn manager krijgen in de commercials? Het zou in ieder geval veel discriminerende uitvallen van de Albert Heijn uit het verleden goed maken.

De supermarkt keten Albert Heijn heeft in ieder geval al laten weten niet in te willen gaan op de tweet van Achmed Akkabi. “Wij willen nu alle aandacht geven aan Harry Piekema en zijn afscheid,” zei een woordvoerder van Albert Heijn. “En het grapje van Achmed was volgens mij ook bedoeld als eerbetoon. Wij willen in januari pas ingaan op speculaties welke richting onze campagne inslaat.”

Achmed Akkabi tweette later dat zijn eerdere tweet een grapje was.


Op de hoogte blijven van meer nieuws? Like ons dan op facebook en volg ons op twitter.



Yellah, deel a mattie
Redactie
In 2012 opgericht met als doel allochtoon op een andere toon te representeren. Om te werken aan een pro-acceptatie maatschappij en positieve beeldvorming. Zo positief dat iedereen allochtoon wil zijn.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in